שר הדתות מלכיאלי: "נחזק את מעמד הרבנים והרבנות"

    אסתי פלד No Comments on שר הדתות מלכיאלי: "נחזק את מעמד הרבנים והרבנות"

    השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי בשיחה עם 'קול חי': "הפכו את הרבנים לפקידים וזלזלו בעצתם. לי היה חשוב לעשות את ביטול הרפורמה של כהנא על שולחנו של הראשון לציון. נחזק את מעמדה של הרבנות הראשית"

    צילום: פלאש90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לשירותי דת, מיכאלי מלכיאלי שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, בריאיון ראשון לתקשורת מאז מונה לתפקידו. "יש כל כך הרבה דברים על הפרק. קודם סור מרע ואח"כ עשה טוב. הדבר הראשון שעשינו זה לבטל את חלק מרפורמת הכשרות. יש שינוי גדול מאוד שצריך לעשות גם בתקנות שהוא עשה וגם בחקיקה", עדכן השר.

    בנושא המועצות הדתיות: "חתמתי על מינויים חדשים של אנשים ראויים מאוד. בחלק גדול מהערים המועצות הדתיות זה הפנים של נושאי הדת בעיר. בזכות השר דרעי הבאנו סכום חסר תקדים של 200 מיליון שקל לבתי כנסת ומקוואות. יש מקוואות שמצבם בכי רע".

    בנושא רבני הקהילות: "בתקופה האחרונה הכבידו את הקריטריונים וגם בזה אנחנו פועלים. נקווה שתהיה לנו בשורה בקרוב".

    ביחס לזהות הרבנים שימונו, הבהיר מלכיאלי: "אנחנו לא באנו לנקום, באנו לתקן. עם זאת, אנחנו לא מתנצלים על זה שהשלטון בידינו. אמנם יש כמה אלפים שמפגינים נגד הממשלה אבל מעל שני מיליון שהצביעו בעד זהותה היהודית של המדינה. אין קריטריון של השתייכות פוליטית. נעשה מה שהרבנים יאמרו לנו. אנחנו רק פקידים כאן במשרד ופועלים על פי הוראות הרבנים".

    על רפורמת הכשרות: "הדברים שכבר נכנסו לתוקף בחקיקה ישונו בחקיקה. יש דברים שגם אנחנו חושבים שכדאי לשנות, בנושא יחסי משגיח-מושגח. אלה דברים שחייבים לתקן".

    על מצוקת בתי העלמין: "אני מקווה שבשבועות הקרובים נוכל לבשר על פתיחת בית עלמין חדש וגדול במרכז הארץ שיתן פתרון נקודתי לכמה ערים. הפתרון הרוחבי הוא בכמה מישורים. זה נושא שקשור למספר משרדי ממשלה, אנחנו נמצאים עמוק בנושא".

    על מעמד בתי הדין: "נכון להיום אין לבתי הדין סמכות רשמית לדון בדיני ממונות ויש רק הסכמה בנושא. אנחנו נעגן את זה. מעמד הרבנים הראשיים – הפכו אותם לפקידים וזלזלו בעצתם. לי היה חשוב לעשות את ביטול הרפורמה של כהנא על שולחנו של הראשון לציון; לא מתקבל על הדעת שהרבנים יעמדו לדין משמעתי בפני שופטים ואנשים שלא באו מתוך תחום הרבנות. נחזק את מעמדה של הרבנות הראשית בכל המישורים שהזכרתי".

    השר מלכיאלי התייחס לשאלה האם בכוונתם לפעול תוך התעלמות מהשאלות המשפטיות: "אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים אבל יודעים גם מה אנחנו יכולים. איננו משנים סדרי בראשית. אנחנו מכירים את מגבלות הכוח. מתייעצים עם המשפטנים ומנסים למצוא את הנוסחה בכל נושא".

    עוד אמר: "משרד הדתות הוא בין המקומות הראשונים בשירות לציבור למרות כל העליהום התקשורתי סביבו".



    0 תגובות